La Parola : machina, machines
19480
definicion : -
- Francês : machine
- Francês : voiture
- Francês : automobile, automobiles
- Italien : macchina
- Italien : automobile
- Italien : vettura
- Gramatica : nom femenin
- Varianta : vètura
- Varianta : machina, machines (Pie)
- Frâsa : T'âs achetâ la machina nœva?
- Frâsa : Dens la pèrioda iniciâla de sa prateca, pèrioda de la dèstruccion des machines et de la luta spontanêya, lo prolètariat sè trovâve mâques, dens sa cognessença de la sociètât capitalista, u degrâ de la cognessença sensiblla et aprendâve mâques des aspècts isolâs et les lièsons èxtèrnes des divèrs fenomènos du capitalismo.
Il formâve oncor cen qu'on dit "una cllâssa en sè".
- Frâsa : Machina trop chargiêye que ranfane.
- Frâsa : Quand y aviant p'encor de machines lo demârs tuéts les campagnârds vegnévont en Vela u marchiê avouéc lœrs mulèts et lœrs âno: et ment que fesiant les comissions 'ls aviant l'habetude d'apelyér les bétyes ux fèrrâs des fenétres de mêson comena.
- Frâsa : Lo jœrn d'enq'houé o sè fét encor les chemises mas éls sè CONFONT a machina et les pichèts ils sè HTIRONT ENTO lo fèr èlèctric.
- Frâsa : Pœrrians barjacàr fin a deman, fâre vêr-sè (INVECE) que étre! Quand TSU en dèscésa avouéc la vètura dessus un chèmin en montagna et te croueses un'ôtra machina, te frênes et te fâs passàr-la. Cen est pas ècrit et sûr que lo touristo de la démenja ol lo sât pas; cen est francoprovènçal.
- Sinonimo : vouètura
- Sinonimo : engin, engins
- Sinonimo : ôtomobile, ôtomobiles