La Parola : onte/ont' (d'-)
39803
definicion : -
- Francês : d'où
- Francês : où (d'-)
- Italien : da dove
- Italien : dove (da -)
- Gramatica : advèrbo
- Gramatica : conjonccion
- Frâsa : Je ne sé pas d'ont' que il vint.
- Frâsa : D'ont' que te vins?
- Frâsa : D'ont diâbllo t'il qu'il sôrt?
D'ont diâbllo t'il qu'il rèchape?
D'ont diâbllo t'il qu'il vint?
- Frâsa : Quand il venét encontro Tulins il trovàt una ôtra égoua que dèscend de les montàgnes que éret fôr rives, pœr les grants plloves que érant fêtes, charreyévêt céls russéls ârbros et tronches que àrragiévet en la montàgne d'ont il dèscend. Et avêt iqué joûta lo gouâ três charrètes chargiêes de sâl que non osâvont passar.
- Frâsa : Màs dàmente que il désêt ses hores devant dénâr tot entôrn los sents côrps, il lor requerét que se eles volévont que un les portat en Permagni que eles féssont abèssiér la égoue en tâla maniére qui il la pouét passar sens pèril; ou se ço non, il les tornerét lé d'ont il les avêt trêt, quâr il non avêt de argent de que il puét sèjornar ni alar ôtra pârt.
- Frâsa : Devant tot sovins-tè d'ont t'arreves
- Frâsa : Pèndent qu'ils tériant du coutâ du bôrg, cetos-qué qu'avant menâ le tracassin trinquéront èncœr un côp, en souegnent la nœce s'en alar; et pués ils s'èn retornéront vers lyor. La vouètura que portêt la fœlyèta de vin réstét iqué; ele s'en alét la dèrriére, et revenét a la vêsenâ d'ont’que ele ét étêt parti.
- Frâsa : Il est tè, Jian. D'ont' que te rèchapes donc?
- Frâsa : Màs d'ont donc qu'il vint de nêtre,
Voutron Mêtre?
Nos y voléd-vœs ensègnér?
Se fôt passar l'Amèrique,
Ou l'Afrique,
Nos s'embarcons tôs nus pieds.
- Sinonimo : yô (de -)