La Parola : des (de los/de les)
16103
definicion : -
- Francês : des m. (article défini pluriel)
- Francês : des f. (article défini pluriel)
- Italien : dei (prep.art.)
- Italien : degli (prep.art.)
- Italien : delle (prep.art.)
- Gramatica : prèposicion articulâye
- Varianta : des (GE)
- Varianta : des (Bjl)
- Varianta : dels [Bjl]
- Varianta : dés
- Varianta : dés (de los/de les) [VdA]
- Frâsa : Y at três bagues que lo Diâbllo pôt pas comprendre: la sêf des fâvros, la fam des magnins, et les malices des fènes.
- Frâsa : De inqué èxét una odor que éret si très bôna que ele trèssêt totes les vèrtus des cièls a sè. De inqué salyêt un si très grant embracement d'amôr, que totes les amôrs qui sont en cet mondo n'ols sont mâques una grand amârétudéna regârd de cél amôr. De inqué salyêt si très grant jouye que côr d'home ne lo porrét pensar.
- Frâsa : Du/des métyo(s).
'L est réstâ viâ du/des métyo(s) tota la semana.
'L est pousa que 'l est viâ du/des métyo(s).
Travalyér lluen du/des métyos.
Avêr brâvament de biens tot alentôrn du/des métyo(s).
Cét homo sôrt jamés du/des métyo(s).
- Frâsa : Dens lo procèssus gènèral de la cognessença d'un fenomèno de la pârt des homos, ce degrâ des concèpts, des jugements et des dèduccion, semblle come lo degrâ lo plles important, lo degrâ de la cognessença racionèla.
- Frâsa : Il los tenêt tôs drêts si que les pllayes de les mans et dels pieds et dels fllancs lui paréssant si vèrmelyes et si frèches come lo jorn et l'hora que eles lui furont fêtes et la corona en la téta.
- Frâsa : Mas on pôt pas avêr en totes les chouses una èxpèriença dirècta; en prateca la plles granta partia de noutres cognessences sont lo produit d'una èxpèriença endirècta, en ègzempllo totes les cognessences que nos ens des siècllos passâs et des payis ètrangiérs.
- Sinonimo : de les
- Sinonimo : de los
- Sinonimo : dus